مزاياي لوله هاي پي وي سي در لوله كشي ساختمان

دقت در انتخاب نوع لوله براي استفاده در لوله كشي ساختمان از آن جهت مهم است كه در آينده كمتر با مشكلاتي از قبيل تركيدگي و نشتي در لوله ها مواجه شويم. چرا كه رفع نشتي لوله همواره با دردسر و هزينه هايي همراه است. در اين مورد مي توانيد مقاله لزوم شناسايي نم و رطوبت ساختمان را مطالعه كنيد.

پي وي سي يا پلي وينيل كلرايد يكي از متنوع ترين انتخاب ها براي كاربردهاي مختلف در بسياري از زمينه ها از جمله صنعت ساختمان است. لوله هاي پي وي سي ذاتا قوي، سبك وزن، انعطاف پذير، آسان براي حمل و نقل و اقتصادي هستند. در كنار تمام اين ويژگي ها، عمر طولاني و قابليت بازيافت آنها را به گزينه اقتصادي اصلي براي پروژه هاي ساختماني مسكوني و تجاري تبديل مي كند.

آيا در پروژه ساختماني خود به دنبال مواد لوله كشي مناسب براي كاربردهاي داخلي يا خارجي هستيد؟ بياييد به شما كمك كنيم در مورد لوله هاي پي وي سي و مزاياي آنها در صنعت ساختمان بيشتر بدانيد.

مزاياي لوله هاي پي وي سي در لوله كشي ساختمان

استحكام

لوله هاي پي وي سي لوله هاي محكم و مقاومي هستند. در كنار استحكام مكانيكي خوب، مقاومت سايشي بالايي نيز دارند. نگراني در مورد آسيب هاي ناشي از حمل و نقل و نصب با لوله هاي PVC را فراموش كنيد.

سبك وزن

اين يكي از بزرگترين مزاياي لوله هاي PVC در مقايسه با مواد جايگزين مورد استفاده براي لوله كشي است. وزن كمتر به معناي هزينه كمتر حمل و نقل و هزينه كمتر نيروي كار است. در عين حال، كار سريعتر پيش مي رود زيرا يك فرد مجرد مي تواند يك قطعه بزرگ لوله را به راحتي اداره كند.

انواع سايزها

برندهاي معروفي مانند اوري پلاست لوله هاي پي وي سي را در طيف وسيعي از قطرها و اندازه ها توليد مي كنند تا هر نياز ساختماني را برآورده كنند. آيا به دنبال خطوط تخليه سينك داخلي هستيد يا به عنوان لوله شيلنگ باغچه در فضاي باز يا ابعاد بزرگتر براي ساير نيازهاي لوله كشي يا سيم كشي؟ لوله هاي پي وي سي Ori-Plast به همراه اتصالات سازگار خود داراي پوشش مي باشد.

اتصالات ضد نشتي

هنگامي كه از سيمان حلال مطمئن Ori-Plast به همراه لوله‌ها و اتصالات پي وي سي آن استفاده مي‌كنيد، تنظيمات كاملاً ضد نشتي و بدون هيچ مشكلي دريافت مي‌كنيد.

انعطاف پذيري

pvc لوله هايي را براي هر نياز داخلي ارائه مي دهد كه مقاومت بالايي در برابر شكست دارند. براي نصب خارجي يا لوله كشي مخفي به لوله در فضاي باز نياز داريد؟ لوله هاي يو پي وي سي Ori-Plast (پلي وينيل كلريد غير پلاستيكي) را بررسي كنيد.

براي حمل آب گرم/سرد به لوله نياز داريد؟ لوله هاي پي وي سي Ori-Plastc (پلي وينيل كلريد كلر) را امتحان كنيد.

به دنبال راه حل هاي لوله كشي براي كاربردهاي زيرزميني هستيد كه در آن حركت ارتعاشات خاك پيش بيني مي شود؟ از مزاياي لوله هاي PVC-O Ori-Plast لذت ببريد كه مي توانند عملكرد عالي را حتي در فشار حداكثر 25 بار ارائه دهند.

نصب آسان

عامل مشترك در هر يك از اين لوله هاي پي وي سي سبك وزن اين است كه نصب آنها بسيار آسان است. مي توانيد آنها را به راحتي در شكل مورد نياز خود برش دهيد، جوش دهيد يا به هم بپيونديد و همچنان انتظار عملكردي مشابه هميشه داشته باشيد.

طول عمر طولاني با هزينه نگهداري كم

لوله هاي Ori-Plast عمر مفيدي بيش از 50 سال با حداقل تا صفر هزينه نگهداري دارند.

مواد غيرسمي و ايمن

بي اثر بودن شيميايي PVC تضمين مي كند كه مواد ايمن و غير سمي براي حمل و نقل آب آشاميدني است.

مقاوم در برابر آتش

لوله هاي PVC قابل اشتعال نيستند و بدون منبع اشتعال خارجي به سوختن ادامه نمي دهند.

مقاوم در برابر خوردگي

برخلاف مواد جايگزين لوله، PVC در معرض مواد شيميايي خشن يا اشعه ماوراء بنفش خورده نمي شود. اين باعث مي شود كه آنها به عنوان لوله هاي زهكشي / SWR، راه حل هاي لوله كشي در فضاي باز و غيره انتخاب مناسبي باشند.

مقاوم در برابر شكل زيستي

لوله هاي پي وي سي Ori-Plast در برابر بيو فرم مقاوم هستند. از اين رو، احتمال آلوده شدن آب يا چروك شدن ميكروب ها از داخل لوله تقريباً ناچيز است.
به طور خلاصه، بدون توجه به ماهيت كار ساخت و ساز، تكيه بر لوله هاي PVC با كيفيت بالا به لطف مزاياي بسياري كه ارائه مي دهند، مي تواند تفاوت زيادي در پروژه شما ايجاد كند. بنابراين، هنگامي كه به كيفيت ضد آب با عملكرد برتر نياز داريد، به بهترين ها اعتماد كنيد - Ori-Plast را انتخاب كنيد.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

مراحل نصب توالت فرنگي

آيا توالت قديمي داريد كه نياز به تعويض دارد؟ يك توالت جديد بهتر به نظر مي رسد و مي تواند به شما در صرفه جويي در هزينه قبض آب كمك كند. گاهي بوي نم و رطوبت را حس مي كنيد و پس از شناسايي محل نم و رطوبت به اين نتيجه مي رسيد كه بايد توالت فرنگي را عوض كنيد. بهتر است مقاله دلايل شناسايي نم و رطوبت ساختمان را مطالعه كنيد.

اندازه گيري براي يك توالت جديد


شخصي كه از يك متر براي اندازه گيري يك توالت جديد استفاده مي كند.
از ديوار پشت خود تا پيچ‌هاي كمد كه توالت را روي زمين محكم مي‌كند، اندازه بگيريد. مطمئن شويد كه از ديوار اندازه گيري كنيد نه از قرنيز. همچنين، با خطوط تامين آب نزديك روي زمين اندازه گيري كنيد. برخي از توالت ها داراي پايه وسيع تري هستند كه ممكن است در كنار خط عرضه روي زمين قرار نگيرد. ايده خوبي است كه از كاسه تا ديواره كناري اندازه گيري كنيد تا مطمئن شويد كه توالت در فضاي شما قرار مي گيرد.

شكل كاسه توالت خود را انتخاب كنيد. معمولا كاسه هاي توالت براي راحتي دراز هستند، اما اگر فضاي كوچكتري داريد ممكن است به يك پاپيون گرد نياز داشته باشيد.

توالت قديمي را برداريد


هنگامي كه توالت جديد داريد، شروع به برداشتن توالت قديمي كنيد. هنگام تعويض توالت، به ياد داشته باشيد كه توالت ها سنگين هستند. راحت تر است ابتدا مخزن و سپس كاسه را برداريد. در اينجا نحوه برداشتن توالت آورده شده است:

  1. خط تامين آب را خاموش كنيد و آب را از مخزن خارج كنيد. بقيه آب مخزن را با اسفنج خارج كنيد.
  2. پس از جدا كردن خطوط تامين آب از مخزن، يك سطل را قرار دهيد تا آب باقي مانده در كاسه يا خطوط را بگيرد. مهره هاي كف مخزن را باز كرده و از روي كاسه برداريد. در صورت ترك خوردن دستكش بپوشيد.
  3. از يك جامد كننده آب براي جلوگيري از ريختن آب باقيمانده از كاسه استفاده كنيد. همچنين مي توانيد از يك اسفنج براي خارج كردن آب استفاده كنيد. مهره هايي كه كاسه توالت را روي زمين نگه مي دارند را باز كرده و برداريد. كاسه را بلند كنيد و آن را روي كيسه زباله از مسير خارج كنيد.
  4. حلقه هاي مومي را نمي توان دوباره استفاده كرد. با يك چاقوي بتونه، حلقه مومي قديمي را برداريد و دور بريزيد. پارچه اي را در سوراخ قرار دهيد تا گازهاي فاضلاب را مسدود كند و از افتادن هر چيزي در فاضلاب جلوگيري كند. موم اضافي روي فلنج (بالاي لوله تخليه) را برداريد.
  5. پيچ هاي قديمي كمد را از فلنج جدا كنيد. در صورت نياز هر گونه تعمير فلنج را انجام دهيد. كيت هاي تعمير براي تعمير فلنج شكسته موجود است. فلنج هاي جايگزين نيز براي قرار گرفتن در داخل لوله و ايجاد يك مهر و موم محكم در دسترس هستند.

    فلنج بايد كمي بالاتر از كف تمام شده شما باشد. با اين حال، اگر كفپوش جديدي اضافه مي كنيد، فلنج شما ممكن است خيلي كم باشد. محصولاتي مانند حلقه‌هاي مومي بلندتر و اسپيسرهاي فلنجي براي ايجاد مهر و موم مناسب زماني كه توالت در جاي خود قرار دارد در دسترس هستند. حلقه‌هاي مومي بلندتر را درست مانند حلقه‌هاي مومي معمولي نصب كنيد. برخي بدون موم هستند و از فوم و لاستيك براي ايجاد مهر و موم استفاده مي كنند.

    اسپيسرهاي فلنج در بالاي فلنج موجود قرار مي گيرند. شما بايد از سيليكون بين اسپيسر و فلنج براي ايجاد مهر و موم استفاده كنيد و سپس اسپيسر را روي كف زيرين محكم كنيد.

نصب توالت فرنگي جديد


هنگامي كه از سالم بودن فلنج مطمئن شديد، مرحله بعدي نصب توالت است. در اينجا نحوه نصب توالت آورده شده است:

  1. پيچ هاي كمد جديد را با كشيدن آنها به شكاف هاي روي فلنج نصب كنيد. برخي از آنها واشر يا مهره دارند تا روي فلنج ثابت شوند. اين واشرها را سفت كنيد تا هنگام قرار دادن توالت راحت تر آن را تراز كنيد.
  2. كاسه توالت جديد را وارونه روي يك حوله قرار دهيد. حلقه موم را زير آب گرم قرار دهيد تا نرم شود و به آرامي آن را روي خروجي توالت فشار دهيد.
  3. پس از اينكه حلقه مومي خود را تنظيم كرديد، پارچه را از زهكش خارج كنيد. كاسه توالت را با احتياط روي پيچ هاي كمد جديد پايين بياوريد. سعي كنيد آن را مستقيماً روي فلنج پايين بياوريد، نه اينكه آن را در جاي خود كج كنيد و تكان دهيد. اين به جلوگيري از آسيب به حلقه مومي كمك مي كند. كاسه را محكم فشار دهيد و مطمئن شويد كه با ديوار مربع است.
  4. پايه هاي درپوش، واشر و مهره ها را به پيچ هاي كمد اضافه كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه پايه هاي كلاهك سمت صحيح آن رو به بالا باشد. مهره ها را به طور متناوب سفت كنيد تا فشار يكنواخت حفظ شود. مطمئن شويد كه مهره ها سفت هستند اما آنها را خيلي سفت نكنيد. كاسه ممكن است ترك بخورد سپس از يك اره هك براي قطع پيچ اضافي استفاده كنيد. روي كلاهك ها ضربه بزنيد.
  5. به طور معمول، مجموعه شير از قبل در مخزن نصب شده است. روي مخزن بچرخانيد تا پيچ‌هايي را كه آن را روي كاسه نگه مي‌دارند نصب كنيد. آنها بايد به شكاف هاي روي مخزن لغزند. سپس واشر لاستيكي را روي پايه نصب كنيد.
  6. مخزن را در جاي خود روي كاسه قرار دهيد. مهره هاي روي پيچ ها را با دست ببنديد. سپس از يك آچار استفاده كنيد تا آنها را كمي سفت تر كنيد و در حين حركت به طور متناوب آنها را محكم كنيد. مراقب باشيد كه مهره ها را بيش از حد سفت نكنيد تا از ترك خوردن توالت جلوگيري كنيد. از تراز بودن مخزن اطمينان حاصل كنيد.
  7. منبع آب را وصل كنيد و به آرامي آب را روشن كنيد. نشتي در اطراف خط تغذيه و پايه واشر را بررسي كنيد. اگر نشتي داشت، پيچ ها را كمي بيشتر ببنديد. اگر به نشتي ادامه داد، مخزن را برداريد و مطمئن شويد كه واشر به درستي قرار گرفته است. توالت را چند بار بشوييد و اطراف پايه را چك كنيد. اگر در اطراف پايه نشتي وجود داشته باشد و مهره‌ها روي پيچ‌هاي كمد محكم باشند، حلقه مومي مهر و موم محكمي ايجاد نمي‌كند. شما بايد توالت را برداريد و يك حلقه مومي جديد نصب كنيد. حتما توالت را بدون كج كردن در جاي خود قرار دهيد تا به حلقه آسيبي نرسد.
  8. صندلي توالت را با پيچ گوشتي نصب كنيد و قسمت بالايي را روي مخزن قرار دهيد.

 


برچسب‌ها: لوله بازكني،لوله بازكني تهران،نصب توالت فرنگي،

بازدید:

معرفي انواع سينك ظرفشويي

امروزه انواع مختلفي از سينك هاي آشپزخانه در بازار موجود است. هر يك از آنها در راه خود منحصر به فرد هستند، به عنوان مثال، موادي كه در آن ساخته شده است، نحوه طراحي آن، و غيره.

1) سينك بالا كوه

همچنين به عنوان افت در نوع سينك به دليل نحوه طراحي آن يعني به گونه اي كه به سوراخي در قسمت بالاي پيشخوان مي ريزد نيز گفته مي شود. داراي لبه يا لبه اي است كه به نگه داشتن آن در جاي خود كمك مي كند و در نتيجه ظاهري كامل ايجاد مي كند.

مزايا: نصب اين نوع سينك بسيار آسان و ارزان است و حتي بدون داشتن مهارت خاصي مي توان به راحتي آن را نصب كرد.

عيب: ناحيه بين لبه سينك و پيشخوان مي‌تواند به سرعت زباله‌ها را جمع كند زيرا لبه سينك مانع از نشت زباله و آب از پيشخوان مستقيماً به داخل سينك مي‌شود.

ممكن هست در خصوص روش هاي درآوردن اشيا از توالت بخواهيد اطلاعاتي به دست بياوريد.

2) سينك زير كوه

نوعي سينك كه در زير پيشخوان نصب شده است.  لبه ندارد بنابراين لبه پيشخوان مستقيماً به حوض سينك مي ريزد.

مزايا: تميز كردن بسيار ساده تر است زيرا زباله ها را مي توان به راحتي مستقيماً در سينك پاك كرد. شكاف يا شيارهايي كه مواد غذايي در آن جمع مي شود ندارد. همچنين ظاهري عالي، تميز و مدرن ارائه مي دهد.

معايب: هزينه يك اشكال بزرگ است. اساساً در حين نصب كه حتي ممكن است به يك سيستم پشتيباني داخلي نياز داشته باشد (به خصوص سينك هاي سنگين تر مانند سينك هاي ساخته شده از خاك رس يا چدن)

3) سينك مزرعه

همچنين به عنوان سينك پيش بند نيز ناميده مي شود. ويژگي منحصر به فرد آن بخش بزرگ رو به جلو است كه جايگزين بخشي از پيشخوان مي شود (يعني ديوار جلويي كه هم سمت جلوي سينك و هم لبه پيشخوان را تشكيل مي دهد). اين يك نوع سينك است كه اغلب توسط افرادي كه به طراحي سنتي يا سبك روستايي علاقه دارند ترجيح مي دهند. اگر اين چيزي است كه به دنبال آن هستيد، به سراغ سينك مسي مزرعه برويد.

اين نوع سينك را مي توان در بالاي ميز ايستاده آزاد (كه به ديوار ثابت مي شود) يا بالاي كابينت نصب كرد. اين نوع سينك هاي آشپزخانه در دو نوع تك لگني و دو لگني موجود هستند (البته رايج ترين آنها مدل هاي تك لگني هستند).

مزايا: اندازه‌هاي اين نوع سينك‌ها به اندازه‌اي بزرگ است كه به تابه‌هاي بزرگ و حتي تابه‌هاي قابلمه بزرگ اجازه مي‌دهد. شخصي كه از سينك استفاده مي كند نيازي به زور زدن ندارد زيرا بين لبه پيشخوان و سينك فاصله كمي باقي مي ماند.

عيب: در صورتي كه قسمت جلوي سينك بيفتد، آب مستقيماً به زمين مي چكد.

4) سينك دوگانه / سينك كاسه اي
يكي ديگر از انواع سينك هاي محبوب كه به گونه اي نصب مي شوند كه مي توان از يك طرف براي شستن ظروف و از طرف ديگر براي آبكشي يا خشك كردن ظروف استفاده كرد.

يك تغيير در اين سبك سينك گوشه اي است كه داراي دو حوض در دو طرف يك تخته آبريز است. تخته تخليه در گوشه اتاق قرار مي گيرد و نوعي L شكل ايجاد مي كند.

مزايا: مزيت اصلي آن اين است كه يك نوع سينك چند منظوره حتي در يك فضاي نسبتا كوچك است.

عيب: از آنجايي كه دو كاسه دارد، ممكن است هر يك از كاسه ها براي جا دادن قابلمه ها، تابه ها و حتي كاسه هاي بزرگ خيلي كوچك باشند.

5) سينك كاسه / حوضه
همانطور كه از نام آن پيداست، نوعي سينك است كه حوض آن تقسيم نشده است (يعني سينك يك لگنه است). آنها معمولاً در اندازه هاي جمع و جور موجود هستند، و اين آنها را براي موقعيت هايي ايده آل مي كند كه در آن فضا در بالاترين حد است.

مزيت: آنها به اندازه اي بزرگ هستند كه ظروف بزرگ را در خود جاي دهند كه ظروف دو لگنه نمي توانند. بنابراين تميز كردن چنين ظروف بزرگ بسيار آسان تر است. آنها همچنين ارزان تر از انواع دو حوضه هستند.

عيب: از آنجايي كه آنها فقط يك مدل يك حوضه هستند، بنابراين به يك منطقه خشك كردن متفاوت نياز است زيرا جايي براي اين كار ندارند.

6) سينك دو كاسه اي با تقسيم كننده پايين
مشابه نوع سينك دو لگنه اي است با اين تفاوت كه تقسيم كننده آن تا سطح بالايي سينك بالا نمي رود بلكه به اندازه نصف ارتفاع آن است.

مزيت: با اين نوع سينك مي توانيد از يك طرف براي شستن ظروف و از طرف ديگر براي آبكشي (يا خشك كردن) مانند نوع دو لگني استفاده كنيد يا مي توانيد با پر كردن دو طرف آن به عنوان يك سينك ظرفشويي استفاده كنيد. بنابراين با آب مي توانيد ظروف بزرگتري را نگه داريد.

معايب: اين نوع سينك ها به راحتي در بازار موجود نيستند زيرا در حال حاضر تنها تعداد كمي از توليد كنندگان آنها را توليد مي كنند.

7) جزيره / نوار / سينك آماده سازي
اين نوع سينك از سينك هاي معمولي كوچكتر است و در جزاير آشپزخانه به عنوان سينك كمكي براي تهيه غذا نصب مي شود. بيشتر آنها تك كاسه اي هستند و در ميله ها نيز استفاده مي شوند به همين دليل به آن سينك بار نيز مي گويند.

مزايا: آنها بسيار مفيد هستند به خصوص در هنگام تهيه مواد غذايي مانند شستن كلم پيچ و غيره و اين امر به ارزش فروش مجدد خانه شما مي افزايد.

معايب: از آنجايي كه آنها سينك تكميلي هستند، گاهي اوقات مي توان آنها را نصب كرد اما ممكن است استفاده نشود.

8) سينك هاي ايستگاه كاري

اين نوع سينك معمولاً از نظر اندازه بزرگتر از سينك هاي معمولي است و با تعبيه قفسه هاي خشك كن، تخته هاي برش و كاسه هاي آبكشي كاربرد را فراهم مي كند. اگر به دنبال يك محصول آشپزخانه جدي هستيد، به سينك آشپزخانه ايستگاه كاري نگاه نكنيد.

مزايا: فضاي بسيار كارآمد. يك منطقه پخت و پز بهداشتي را تبليغ كنيد.

معايب: به طور متوسط هزينه آنها 1.5 تا 2 برابر سينك آشپزخانه استاندارد است.

موادي كه براي ساخت سينك استفاده مي شود
علاوه بر اندازه و شكل سينك خود، مهم است كه موادي را كه از آن ساخته شده است نيز در نظر بگيريد. اين متريال مي‌تواند روي قيمت و دوام سينك شما تأثير بگذارد، اما اگر با دكوراسيون و رنگ‌بندي اتاق همخواني داشته باشد، مي‌تواند به عنوان يك ويژگي تزئيني در آشپزخانه شما نيز عمل كند.

در اينجا چند مورد از محبوب ترين مواد سينك و همچنين برخي از مواد كمتر رايج آورده شده است:

فولاد ضد زنگ

سينك هاي استنلس استيل بخش بزرگي از بازار سينك آشپزخانه مسكوني و تجاري را به خود اختصاص مي دهند زيرا مقرون به صرفه و همه كاره هستند. شما مي توانيد آنها را در اكثر اشكال و سبك هاي موجود در ليست ما دريافت كنيد، و براي براق نگه داشتن آنها به نگهداري زيادي نياز ندارند.

با اين حال، سينك‌هاي استيل با هر نوع دكوري مطابقت ندارند، و اگرچه مي‌توانيد از بين انواع روكش‌ها يكي را انتخاب كنيد، اما همه آنها به يك رنگ نقره‌اي عرضه مي‌شوند.

سينك هاي ضد زنگ نيز مي توانند پر سر و صدا باشند، مگر اينكه اقداماتي براي عايق صدا انجام دهيد. سينك هاي فولادي ضد زنگ در انواع مختلفي توليد مي شوند، اما همگي از آهن و حداقل 11 درصد كروم ساخته شده اند.

با اندازه گيري گيج گيج نشويد: سينك 23 گيج فقط نصف سينك گيج 18 ضخامت دارد، بنابراين ارزان تر، اما دوام كمتري خواهد داشت.

گرانيت/كوارتز

سينك هاي كامپوزيت از گرانيت يا كوارتز به همراه مواد اكريليك - معمولاً 80٪ سنگ و 20٪ اكريليك - ساخته مي شوند. مزيت اصلي سينك هاي كامپوزيتي دوام آنهاست. سطح در برابر خراش و همچنين گرما محافظت مي‌كند و مي‌تواند تا دماي 535 درجه فارنهايت را تحمل كند. سينك‌هاي كامپوزيتي نيز نسبت به سينك‌هاي فولادي زنگ نزن صداي كمتري دارند و در برابر باكتري‌ها و بوها مقاوم‌تر هستند.

يكي از بزرگترين ايرادات سينك كامپوزيت اين است كه چيزي كه آن را بادوام مي كند همان چيزي است كه آن را روي ظروف سخت مي كند. اگر ظروف شكننده را روي سطح بيندازيد، راحت‌تر مي‌شكنند.

سينك هاي كامپوزيت داراي طيف رنگي مختلفي هستند و مي توانند به عنوان سينك يكپارچه نصب شوند، به اين معني كه مي توان آنها را از يك ماده پيوسته و يكپارچه به همراه ميز كار ساخت.

چدن ميناكاري شده
سينك هاي چدني شبيه تابه هاي چدني نيستند زيرا در واقع با لعاب پوشانده شده اند و رنگي صاف و يكنواخت به آنها مي دهد.

نكته منفي سينك هاي چدني اين است كه سنگين هستند و ممكن است در مقايسه با ساير مواد سينك به پشتيباني بيشتري نياز داشته باشند. علاوه بر اين، آنها مستعد ايجاد تراشه و لكه هستند و در صورت استفاده از مواد پاك كننده ساينده، ميناي دندان ممكن است از بين برود.

خاك نسوز

سينك هاي نسوز يكي ديگر از سينك هاي سراميكي هستند كه مزايا و معايب چدني مشابهي دارند. در اين مورد، آنها از خاك رس و لعاب ساخته شده اند كه در 1600 درجه با هم ذوب شده اند.

سينك هاي نسوز معمولاً دست ساز هستند و ظاهر و حسي هنرمندانه را ارائه مي دهند. با اين حال، اين بدان معني است كه آنها ممكن است به اندازه ساير مواد سينك يكنواخت نباشند.

سينك هاي نسوز سنگين هستند و در معرض تراشه ها و لكه هاي آب هستند. آنها همچنين مي توانند روي ظروف شيشه اي و ساير مواد شكننده سخت باشند و به نوع خاصي از دفع زباله نياز دارند.

بامبو

ماده كمتر رايجي كه مي توان از آن براي ساخت سينك آشپزخانه استفاده كرد، بامبو است. اين سينك هاي چوبي براي يك تم آشپزخانه پايدار و سازگار با محيط زيست عالي هستند.

عيب اصلي سينك هاي بامبو اين است كه نياز به نگهداري زيادي دارند. آنها بايد پس از هر بار استفاده تخليه و خشك شوند تا از نشتي و لكه جلوگيري شود و بايد ساليانه مجدداً آب بندي شوند.

فلز مس
در نهايت، مس وجود دارد كه يك ماده بادوام ارائه مي دهد كه مي تواند به عنوان يك ويژگي تزئيني در آشپزخانه شما نيز عمل كند. سطح مايل به قرمز آن يك پتينه محافظ ايجاد مي كند كه با افزايش سن تيره مي شود و مي تواند با يك بافت چكش كاري شده يا صاف همراه باشد.

يكي از مهمترين مزاياي سينك مسي خاصيت ضد ميكروبي آن است. مس مي تواند تا 99.9 درصد از باكتري ها را از بين ببرد و به شما كمك مي كند آشپزخانه اي ايمن و بهداشتي داشته باشيد. همچنين بسيار بادوام است، از گيج 20 تا گيج 14، كه ضخيم‌تر از اكثر سينك‌هاي فولادي ضد زنگ است.

نكته منفي اين است كه سينك هاي مسي مي توانند گران باشند و نسبت به ساير مواد سينك نياز به نگهداري بيشتري دارند. به ويژه، شما بايد تماس با غذاهاي اسيدي را محدود كنيد، كه مي تواند به پتينه آسيب برساند.

شيرآلات، تخته هاي تخليه و دفع
يكي ديگر از مواردي كه در انتخاب مواد سينك بايد به آن توجه داشته باشيد، نحوه چيدمان اجزايي مانند شيرآلات و تخته هاي تخليه است. برخي از مواد، مانند چدن، پس از نصب به سختي اصلاح مي شوند، بنابراين مهم است كه از قبل به ترتيب سوراخ هاي شير آب فكر كنيد.

مواد ديگر، مانند خاك نسوز، معمولاً سوراخ شير ندارند، بنابراين بايد شير را روي ديوار يا پيشخوان نصب كنيد. همچنين، سينك هاي نسوز نياز به نوع متفاوتي از دفع زباله دارند، زيرا آنهايي كه با ساير مواد سينك مناسب هستند ممكن است سازگار نباشند.

همچنين بايد محل قرارگيري تخته آبكش را در نظر بگيريد كه مي تواند به عنوان محل آماده سازي غذا يا خشك كردن ظروف استفاده شود. تخته تخليه بايد مستقيماً و بدون هيچ شكافي به حوضچه متصل شود تا از آسيب آب به پيشخوان يا وسايل جلوگيري شود.

سينك هاي مسي با كيفيت
مس براي چندين دهه براي بسياري موارد ديگر مورد استفاده قرار گرفته است، اما در حال حاضر به دليل ماهيت زيبايي شناختي و سهولت نگهداري، جايگزيني براي فولاد ضد زنگ و انواع چيني مورد استفاده در ساخت سينك شده است.

مزاياي سينك مسي
مزيت اصلي ظاهر زيباي اين نوع سينك ها است (اين همان چيزي است كه آنها را بسيار محبوب كرده است)
فلز مس يعني ماده اي كه در ساخت اين سينك ها استفاده مي شود داراي خواص ضد ميكروبي ضروري است. اين بدان معناست كه باكتري‌هاي مضر در آن زنده نمي‌مانند (در عرض چند ساعت مي‌ميرند) برخلاف ساير موادي كه باكتري‌ها مي‌توانند هفته‌ها در آن زنده بمانند و در نتيجه سلامت شما را به خطر مي‌اندازند. اين باعث مي شود كه آن را به خصوص براي افرادي كه دوست دارند غذاهايي مانند سبزيجات را در سينك خيساندن كنند بسيار مفيد است.
سينك هاي مسي در تمام موارد فوق در سبك هاي مختلف موجود هستند. بنابراين فرد مي تواند هر يك از انتخاب هاي خود را انتخاب كند.
سينك هاي مسي همچنين داراي مزيت عدم خوردگي يا زنگ زدگي نسبت به استفاده زياد يا حتي با گذشت زمان هستند.


برچسب‌ها: لوله بازكني ارزان،لوله بازكني فوري،لوله بازكني،لوله بازكني تهران،

بازدید:

[ ۱ ]