معرفی انواع سینک ظرفشویی

امروزه انواع مختلفی از سینک های آشپزخانه در بازار موجود است. هر یک از آنها در راه خود منحصر به فرد هستند، به عنوان مثال، موادی که در آن ساخته شده است، نحوه طراحی آن، و غیره.

1) سینک بالا کوه

همچنین به عنوان افت در نوع سینک به دلیل نحوه طراحی آن یعنی به گونه ای که به سوراخی در قسمت بالای پیشخوان می ریزد نیز گفته می شود. دارای لبه یا لبه ای است که به نگه داشتن آن در جای خود کمک می کند و در نتیجه ظاهری کامل ایجاد می کند.

مزایا: نصب این نوع سینک بسیار آسان و ارزان است و حتی بدون داشتن مهارت خاصی می توان به راحتی آن را نصب کرد.

عیب: ناحیه بین لبه سینک و پیشخوان می‌تواند به سرعت زباله‌ها را جمع کند زیرا لبه سینک مانع از نشت زباله و آب از پیشخوان مستقیماً به داخل سینک می‌شود.

ممکن هست در خصوص روش های درآوردن اشیا از توالت بخواهید اطلاعاتی به دست بیاورید.

2) سینک زیر کوه

نوعی سینک که در زیر پیشخوان نصب شده است.  لبه ندارد بنابراین لبه پیشخوان مستقیماً به حوض سینک می ریزد.

مزایا: تمیز کردن بسیار ساده تر است زیرا زباله ها را می توان به راحتی مستقیماً در سینک پاک کرد. شکاف یا شیارهایی که مواد غذایی در آن جمع می شود ندارد. همچنین ظاهری عالی، تمیز و مدرن ارائه می دهد.

معایب: هزینه یک اشکال بزرگ است. اساساً در حین نصب که حتی ممکن است به یک سیستم پشتیبانی داخلی نیاز داشته باشد (به خصوص سینک های سنگین تر مانند سینک های ساخته شده از خاک رس یا چدن)

3) سینک مزرعه

همچنین به عنوان سینک پیش بند نیز نامیده می شود. ویژگی منحصر به فرد آن بخش بزرگ رو به جلو است که جایگزین بخشی از پیشخوان می شود (یعنی دیوار جلویی که هم سمت جلوی سینک و هم لبه پیشخوان را تشکیل می دهد). این یک نوع سینک است که اغلب توسط افرادی که به طراحی سنتی یا سبک روستایی علاقه دارند ترجیح می دهند. اگر این چیزی است که به دنبال آن هستید، به سراغ سینک مسی مزرعه بروید.

این نوع سینک را می توان در بالای میز ایستاده آزاد (که به دیوار ثابت می شود) یا بالای کابینت نصب کرد. این نوع سینک های آشپزخانه در دو نوع تک لگنی و دو لگنی موجود هستند (البته رایج ترین آنها مدل های تک لگنی هستند).

مزایا: اندازه‌های این نوع سینک‌ها به اندازه‌ای بزرگ است که به تابه‌های بزرگ و حتی تابه‌های قابلمه بزرگ اجازه می‌دهد. شخصی که از سینک استفاده می کند نیازی به زور زدن ندارد زیرا بین لبه پیشخوان و سینک فاصله کمی باقی می ماند.

عیب: در صورتی که قسمت جلوی سینک بیفتد، آب مستقیماً به زمین می چکد.

4) سینک دوگانه / سینک کاسه ای
یکی دیگر از انواع سینک های محبوب که به گونه ای نصب می شوند که می توان از یک طرف برای شستن ظروف و از طرف دیگر برای آبکشی یا خشک کردن ظروف استفاده کرد.

یک تغییر در این سبک سینک گوشه ای است که دارای دو حوض در دو طرف یک تخته آبریز است. تخته تخلیه در گوشه اتاق قرار می گیرد و نوعی L شکل ایجاد می کند.

مزایا: مزیت اصلی آن این است که یک نوع سینک چند منظوره حتی در یک فضای نسبتا کوچک است.

عیب: از آنجایی که دو کاسه دارد، ممکن است هر یک از کاسه ها برای جا دادن قابلمه ها، تابه ها و حتی کاسه های بزرگ خیلی کوچک باشند.

5) سینک کاسه / حوضه
همانطور که از نام آن پیداست، نوعی سینک است که حوض آن تقسیم نشده است (یعنی سینک یک لگنه است). آنها معمولاً در اندازه های جمع و جور موجود هستند، و این آنها را برای موقعیت هایی ایده آل می کند که در آن فضا در بالاترین حد است.

مزیت: آنها به اندازه ای بزرگ هستند که ظروف بزرگ را در خود جای دهند که ظروف دو لگنه نمی توانند. بنابراین تمیز کردن چنین ظروف بزرگ بسیار آسان تر است. آنها همچنین ارزان تر از انواع دو حوضه هستند.

عیب: از آنجایی که آنها فقط یک مدل یک حوضه هستند، بنابراین به یک منطقه خشک کردن متفاوت نیاز است زیرا جایی برای این کار ندارند.

6) سینک دو کاسه ای با تقسیم کننده پایین
مشابه نوع سینک دو لگنه ای است با این تفاوت که تقسیم کننده آن تا سطح بالایی سینک بالا نمی رود بلکه به اندازه نصف ارتفاع آن است.

مزیت: با این نوع سینک می توانید از یک طرف برای شستن ظروف و از طرف دیگر برای آبکشی (یا خشک کردن) مانند نوع دو لگنی استفاده کنید یا می توانید با پر کردن دو طرف آن به عنوان یک سینک ظرفشویی استفاده کنید. بنابراین با آب می توانید ظروف بزرگتری را نگه دارید.

معایب: این نوع سینک ها به راحتی در بازار موجود نیستند زیرا در حال حاضر تنها تعداد کمی از تولید کنندگان آنها را تولید می کنند.

7) جزیره / نوار / سینک آماده سازی
این نوع سینک از سینک های معمولی کوچکتر است و در جزایر آشپزخانه به عنوان سینک کمکی برای تهیه غذا نصب می شود. بیشتر آنها تک کاسه ای هستند و در میله ها نیز استفاده می شوند به همین دلیل به آن سینک بار نیز می گویند.

مزایا: آنها بسیار مفید هستند به خصوص در هنگام تهیه مواد غذایی مانند شستن کلم پیچ و غیره و این امر به ارزش فروش مجدد خانه شما می افزاید.

معایب: از آنجایی که آنها سینک تکمیلی هستند، گاهی اوقات می توان آنها را نصب کرد اما ممکن است استفاده نشود.

8) سینک های ایستگاه کاری

این نوع سینک معمولاً از نظر اندازه بزرگتر از سینک های معمولی است و با تعبیه قفسه های خشک کن، تخته های برش و کاسه های آبکشی کاربرد را فراهم می کند. اگر به دنبال یک محصول آشپزخانه جدی هستید، به سینک آشپزخانه ایستگاه کاری نگاه نکنید.

مزایا: فضای بسیار کارآمد. یک منطقه پخت و پز بهداشتی را تبلیغ کنید.

معایب: به طور متوسط هزینه آنها 1.5 تا 2 برابر سینک آشپزخانه استاندارد است.

موادی که برای ساخت سینک استفاده می شود
علاوه بر اندازه و شکل سینک خود، مهم است که موادی را که از آن ساخته شده است نیز در نظر بگیرید. این متریال می‌تواند روی قیمت و دوام سینک شما تأثیر بگذارد، اما اگر با دکوراسیون و رنگ‌بندی اتاق همخوانی داشته باشد، می‌تواند به عنوان یک ویژگی تزئینی در آشپزخانه شما نیز عمل کند.

در اینجا چند مورد از محبوب ترین مواد سینک و همچنین برخی از مواد کمتر رایج آورده شده است:

فولاد ضد زنگ

سینک های استنلس استیل بخش بزرگی از بازار سینک آشپزخانه مسکونی و تجاری را به خود اختصاص می دهند زیرا مقرون به صرفه و همه کاره هستند. شما می توانید آنها را در اکثر اشکال و سبک های موجود در لیست ما دریافت کنید، و برای براق نگه داشتن آنها به نگهداری زیادی نیاز ندارند.

با این حال، سینک‌های استیل با هر نوع دکوری مطابقت ندارند، و اگرچه می‌توانید از بین انواع روکش‌ها یکی را انتخاب کنید، اما همه آنها به یک رنگ نقره‌ای عرضه می‌شوند.

سینک های ضد زنگ نیز می توانند پر سر و صدا باشند، مگر اینکه اقداماتی برای عایق صدا انجام دهید. سینک های فولادی ضد زنگ در انواع مختلفی تولید می شوند، اما همگی از آهن و حداقل 11 درصد کروم ساخته شده اند.

با اندازه گیری گیج گیج نشوید: سینک 23 گیج فقط نصف سینک گیج 18 ضخامت دارد، بنابراین ارزان تر، اما دوام کمتری خواهد داشت.

گرانیت/کوارتز

سینک های کامپوزیت از گرانیت یا کوارتز به همراه مواد اکریلیک - معمولاً 80٪ سنگ و 20٪ اکریلیک - ساخته می شوند. مزیت اصلی سینک های کامپوزیتی دوام آنهاست. سطح در برابر خراش و همچنین گرما محافظت می‌کند و می‌تواند تا دمای 535 درجه فارنهایت را تحمل کند. سینک‌های کامپوزیتی نیز نسبت به سینک‌های فولادی زنگ نزن صدای کمتری دارند و در برابر باکتری‌ها و بوها مقاوم‌تر هستند.

یکی از بزرگترین ایرادات سینک کامپوزیت این است که چیزی که آن را بادوام می کند همان چیزی است که آن را روی ظروف سخت می کند. اگر ظروف شکننده را روی سطح بیندازید، راحت‌تر می‌شکنند.

سینک های کامپوزیت دارای طیف رنگی مختلفی هستند و می توانند به عنوان سینک یکپارچه نصب شوند، به این معنی که می توان آنها را از یک ماده پیوسته و یکپارچه به همراه میز کار ساخت.

چدن میناکاری شده
سینک های چدنی شبیه تابه های چدنی نیستند زیرا در واقع با لعاب پوشانده شده اند و رنگی صاف و یکنواخت به آنها می دهد.

نکته منفی سینک های چدنی این است که سنگین هستند و ممکن است در مقایسه با سایر مواد سینک به پشتیبانی بیشتری نیاز داشته باشند. علاوه بر این، آنها مستعد ایجاد تراشه و لکه هستند و در صورت استفاده از مواد پاک کننده ساینده، مینای دندان ممکن است از بین برود.

خاک نسوز

سینک های نسوز یکی دیگر از سینک های سرامیکی هستند که مزایا و معایب چدنی مشابهی دارند. در این مورد، آنها از خاک رس و لعاب ساخته شده اند که در 1600 درجه با هم ذوب شده اند.

سینک های نسوز معمولاً دست ساز هستند و ظاهر و حسی هنرمندانه را ارائه می دهند. با این حال، این بدان معنی است که آنها ممکن است به اندازه سایر مواد سینک یکنواخت نباشند.

سینک های نسوز سنگین هستند و در معرض تراشه ها و لکه های آب هستند. آنها همچنین می توانند روی ظروف شیشه ای و سایر مواد شکننده سخت باشند و به نوع خاصی از دفع زباله نیاز دارند.

بامبو

ماده کمتر رایجی که می توان از آن برای ساخت سینک آشپزخانه استفاده کرد، بامبو است. این سینک های چوبی برای یک تم آشپزخانه پایدار و سازگار با محیط زیست عالی هستند.

عیب اصلی سینک های بامبو این است که نیاز به نگهداری زیادی دارند. آنها باید پس از هر بار استفاده تخلیه و خشک شوند تا از نشتی و لکه جلوگیری شود و باید سالیانه مجدداً آب بندی شوند.

فلز مس
در نهایت، مس وجود دارد که یک ماده بادوام ارائه می دهد که می تواند به عنوان یک ویژگی تزئینی در آشپزخانه شما نیز عمل کند. سطح مایل به قرمز آن یک پتینه محافظ ایجاد می کند که با افزایش سن تیره می شود و می تواند با یک بافت چکش کاری شده یا صاف همراه باشد.

یکی از مهمترین مزایای سینک مسی خاصیت ضد میکروبی آن است. مس می تواند تا 99.9 درصد از باکتری ها را از بین ببرد و به شما کمک می کند آشپزخانه ای ایمن و بهداشتی داشته باشید. همچنین بسیار بادوام است، از گیج 20 تا گیج 14، که ضخیم‌تر از اکثر سینک‌های فولادی ضد زنگ است.

نکته منفی این است که سینک های مسی می توانند گران باشند و نسبت به سایر مواد سینک نیاز به نگهداری بیشتری دارند. به ویژه، شما باید تماس با غذاهای اسیدی را محدود کنید، که می تواند به پتینه آسیب برساند.

شیرآلات، تخته های تخلیه و دفع
یکی دیگر از مواردی که در انتخاب مواد سینک باید به آن توجه داشته باشید، نحوه چیدمان اجزایی مانند شیرآلات و تخته های تخلیه است. برخی از مواد، مانند چدن، پس از نصب به سختی اصلاح می شوند، بنابراین مهم است که از قبل به ترتیب سوراخ های شیر آب فکر کنید.

مواد دیگر، مانند خاک نسوز، معمولاً سوراخ شیر ندارند، بنابراین باید شیر را روی دیوار یا پیشخوان نصب کنید. همچنین، سینک های نسوز نیاز به نوع متفاوتی از دفع زباله دارند، زیرا آنهایی که با سایر مواد سینک مناسب هستند ممکن است سازگار نباشند.

همچنین باید محل قرارگیری تخته آبکش را در نظر بگیرید که می تواند به عنوان محل آماده سازی غذا یا خشک کردن ظروف استفاده شود. تخته تخلیه باید مستقیماً و بدون هیچ شکافی به حوضچه متصل شود تا از آسیب آب به پیشخوان یا وسایل جلوگیری شود.

سینک های مسی با کیفیت
مس برای چندین دهه برای بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار گرفته است، اما در حال حاضر به دلیل ماهیت زیبایی شناختی و سهولت نگهداری، جایگزینی برای فولاد ضد زنگ و انواع چینی مورد استفاده در ساخت سینک شده است.

مزایای سینک مسی
مزیت اصلی ظاهر زیبای این نوع سینک ها است (این همان چیزی است که آنها را بسیار محبوب کرده است)
فلز مس یعنی ماده ای که در ساخت این سینک ها استفاده می شود دارای خواص ضد میکروبی ضروری است. این بدان معناست که باکتری‌های مضر در آن زنده نمی‌مانند (در عرض چند ساعت می‌میرند) برخلاف سایر موادی که باکتری‌ها می‌توانند هفته‌ها در آن زنده بمانند و در نتیجه سلامت شما را به خطر می‌اندازند. این باعث می شود که آن را به خصوص برای افرادی که دوست دارند غذاهایی مانند سبزیجات را در سینک خیساندن کنند بسیار مفید است.
سینک های مسی در تمام موارد فوق در سبک های مختلف موجود هستند. بنابراین فرد می تواند هر یک از انتخاب های خود را انتخاب کند.
سینک های مسی همچنین دارای مزیت عدم خوردگی یا زنگ زدگی نسبت به استفاده زیاد یا حتی با گذشت زمان هستند.


برچسب‌ها: لوله بازکنی ارزان،لوله بازکنی فوری،لوله بازکنی،لوله بازکنی تهران،

بازدید:

[ ]