مراحل نصب توالت فرنگی

آیا توالت قدیمی دارید که نیاز به تعویض دارد؟ یک توالت جدید بهتر به نظر می رسد و می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه قبض آب کمک کند. گاهی بوی نم و رطوبت را حس می کنید و پس از شناسایی محل نم و رطوبت به این نتیجه می رسید که باید توالت فرنگی را عوض کنید. بهتر است مقاله دلایل شناسایی نم و رطوبت ساختمان را مطالعه کنید.

اندازه گیری برای یک توالت جدید


شخصی که از یک متر برای اندازه گیری یک توالت جدید استفاده می کند.
از دیوار پشت خود تا پیچ‌های کمد که توالت را روی زمین محکم می‌کند، اندازه بگیرید. مطمئن شوید که از دیوار اندازه گیری کنید نه از قرنیز. همچنین، با خطوط تامین آب نزدیک روی زمین اندازه گیری کنید. برخی از توالت ها دارای پایه وسیع تری هستند که ممکن است در کنار خط عرضه روی زمین قرار نگیرد. ایده خوبی است که از کاسه تا دیواره کناری اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که توالت در فضای شما قرار می گیرد.

شکل کاسه توالت خود را انتخاب کنید. معمولا کاسه های توالت برای راحتی دراز هستند، اما اگر فضای کوچکتری دارید ممکن است به یک پاپیون گرد نیاز داشته باشید.

توالت قدیمی را بردارید


هنگامی که توالت جدید دارید، شروع به برداشتن توالت قدیمی کنید. هنگام تعویض توالت، به یاد داشته باشید که توالت ها سنگین هستند. راحت تر است ابتدا مخزن و سپس کاسه را بردارید. در اینجا نحوه برداشتن توالت آورده شده است:

  1. خط تامین آب را خاموش کنید و آب را از مخزن خارج کنید. بقیه آب مخزن را با اسفنج خارج کنید.
  2. پس از جدا کردن خطوط تامین آب از مخزن، یک سطل را قرار دهید تا آب باقی مانده در کاسه یا خطوط را بگیرد. مهره های کف مخزن را باز کرده و از روی کاسه بردارید. در صورت ترک خوردن دستکش بپوشید.
  3. از یک جامد کننده آب برای جلوگیری از ریختن آب باقیمانده از کاسه استفاده کنید. همچنین می توانید از یک اسفنج برای خارج کردن آب استفاده کنید. مهره هایی که کاسه توالت را روی زمین نگه می دارند را باز کرده و بردارید. کاسه را بلند کنید و آن را روی کیسه زباله از مسیر خارج کنید.
  4. حلقه های مومی را نمی توان دوباره استفاده کرد. با یک چاقوی بتونه، حلقه مومی قدیمی را بردارید و دور بریزید. پارچه ای را در سوراخ قرار دهید تا گازهای فاضلاب را مسدود کند و از افتادن هر چیزی در فاضلاب جلوگیری کند. موم اضافی روی فلنج (بالای لوله تخلیه) را بردارید.
  5. پیچ های قدیمی کمد را از فلنج جدا کنید. در صورت نیاز هر گونه تعمیر فلنج را انجام دهید. کیت های تعمیر برای تعمیر فلنج شکسته موجود است. فلنج های جایگزین نیز برای قرار گرفتن در داخل لوله و ایجاد یک مهر و موم محکم در دسترس هستند.

    فلنج باید کمی بالاتر از کف تمام شده شما باشد. با این حال، اگر کفپوش جدیدی اضافه می کنید، فلنج شما ممکن است خیلی کم باشد. محصولاتی مانند حلقه‌های مومی بلندتر و اسپیسرهای فلنجی برای ایجاد مهر و موم مناسب زمانی که توالت در جای خود قرار دارد در دسترس هستند. حلقه‌های مومی بلندتر را درست مانند حلقه‌های مومی معمولی نصب کنید. برخی بدون موم هستند و از فوم و لاستیک برای ایجاد مهر و موم استفاده می کنند.

    اسپیسرهای فلنج در بالای فلنج موجود قرار می گیرند. شما باید از سیلیکون بین اسپیسر و فلنج برای ایجاد مهر و موم استفاده کنید و سپس اسپیسر را روی کف زیرین محکم کنید.

نصب توالت فرنگی جدید


هنگامی که از سالم بودن فلنج مطمئن شدید، مرحله بعدی نصب توالت است. در اینجا نحوه نصب توالت آورده شده است:

  1. پیچ های کمد جدید را با کشیدن آنها به شکاف های روی فلنج نصب کنید. برخی از آنها واشر یا مهره دارند تا روی فلنج ثابت شوند. این واشرها را سفت کنید تا هنگام قرار دادن توالت راحت تر آن را تراز کنید.
  2. کاسه توالت جدید را وارونه روی یک حوله قرار دهید. حلقه موم را زیر آب گرم قرار دهید تا نرم شود و به آرامی آن را روی خروجی توالت فشار دهید.
  3. پس از اینکه حلقه مومی خود را تنظیم کردید، پارچه را از زهکش خارج کنید. کاسه توالت را با احتیاط روی پیچ های کمد جدید پایین بیاورید. سعی کنید آن را مستقیماً روی فلنج پایین بیاورید، نه اینکه آن را در جای خود کج کنید و تکان دهید. این به جلوگیری از آسیب به حلقه مومی کمک می کند. کاسه را محکم فشار دهید و مطمئن شوید که با دیوار مربع است.
  4. پایه های درپوش، واشر و مهره ها را به پیچ های کمد اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که پایه های کلاهک سمت صحیح آن رو به بالا باشد. مهره ها را به طور متناوب سفت کنید تا فشار یکنواخت حفظ شود. مطمئن شوید که مهره ها سفت هستند اما آنها را خیلی سفت نکنید. کاسه ممکن است ترک بخورد سپس از یک اره هک برای قطع پیچ اضافی استفاده کنید. روی کلاهک ها ضربه بزنید.
  5. به طور معمول، مجموعه شیر از قبل در مخزن نصب شده است. روی مخزن بچرخانید تا پیچ‌هایی را که آن را روی کاسه نگه می‌دارند نصب کنید. آنها باید به شکاف های روی مخزن لغزند. سپس واشر لاستیکی را روی پایه نصب کنید.
  6. مخزن را در جای خود روی کاسه قرار دهید. مهره های روی پیچ ها را با دست ببندید. سپس از یک آچار استفاده کنید تا آنها را کمی سفت تر کنید و در حین حرکت به طور متناوب آنها را محکم کنید. مراقب باشید که مهره ها را بیش از حد سفت نکنید تا از ترک خوردن توالت جلوگیری کنید. از تراز بودن مخزن اطمینان حاصل کنید.
  7. منبع آب را وصل کنید و به آرامی آب را روشن کنید. نشتی در اطراف خط تغذیه و پایه واشر را بررسی کنید. اگر نشتی داشت، پیچ ها را کمی بیشتر ببندید. اگر به نشتی ادامه داد، مخزن را بردارید و مطمئن شوید که واشر به درستی قرار گرفته است. توالت را چند بار بشویید و اطراف پایه را چک کنید. اگر در اطراف پایه نشتی وجود داشته باشد و مهره‌ها روی پیچ‌های کمد محکم باشند، حلقه مومی مهر و موم محکمی ایجاد نمی‌کند. شما باید توالت را بردارید و یک حلقه مومی جدید نصب کنید. حتما توالت را بدون کج کردن در جای خود قرار دهید تا به حلقه آسیبی نرسد.
  8. صندلی توالت را با پیچ گوشتی نصب کنید و قسمت بالایی را روی مخزن قرار دهید.

 


برچسب‌ها: لوله بازکنی،لوله بازکنی تهران،نصب توالت فرنگی،

بازدید:

[ ]