درآوردن اشيا از توالت و چاه فاضلاب

افتادن هر شي خارجي در لوله فاضلاب يا لوله توالت يكي از اتفاقات بدي است كه ممكن است براي همه پيش بيايد و قطعاً حس خوبي براي كسي به دنبال نخواهد داشت. البته كه توصيه مي كنيم در اين زمان قبل از اينكه دست به كار شتابزده اي بزنيد، از ريختن آب اضافي به داخل لوله خودداري كنيد  و شماره يكي از شعب لوله بازكني تهران را بگيريد تا سرويسكاران با تجهيزاتي كه در اختيار دارند، در محل حاضر شوند و نسبت به خارج كردن شي از لوله فاضلاب يا توالت اقدام كنند. البته ما در اين مقاله قصد داريم تا شما را با 3 روش خارج كردن اشيا از لوله آشنا كنيم.

 

هميشه به اين مساله دقت داشته باشيد كه محل اتصال كاسه توالت با لوله فاضلاب تنگ و باريك است و اگر با دست اقدام به خارج كردن شي افتاده در لوله بكنيد، احتمال آسيب ديدن دست شما بسيار زياد است. پس توصيه مي كنيم قبل از اينكه خودتان دست به كار شويد و بخواهيد شي را از لوله خارج كنيد، با يك چراغ قوه محل افتادن شي را بررسي كنيد و مطمئن شويد كه در دسترس هست، سپس اقدام كنيد.

 

اولين اقدام پس از افتادن شي در توالت چيست؟
 

 

پس از تماس هايي كه با شعبات مختلف لوله بازكني حتي شماره تخليه چاه تهران، گرفته مي شود اولين توصيه اين است كه آرامش خود را حفظ كنند و دست به كار عجولانه اي نزنند. همينطور موارد زير گوشزد مي شود تا سرويسكاران به محل برسند.

 

·         بعد از افتادن شي در داخل لوله و چاه توالت، از توالت استفاده نكنيد و اگر در توالت عمومي اين اتفاق افتاده است، اجازه ندهيد كسي از توالت استفاده كند. زيرا آبي كه داخل لوله ريخته مي شود، باعث مي شود شي به سمت چاه هدايت شود و از دسترس خارج شود.

 

·         به توصيه هاي اطرافيان دقت نكنيد و اجازه ندهيد افراد غيرمتفرقه براي درآوردن شي اقدام كند چون كاري كه افراد نابلد انجام مي دهند، به مراتب كار را براي تكنسين ها سخت تر مي كند.

 

·         از وارد كردن اجسام نوك تيز نظير سيخ و يا ميل در لوله پرهيز كنيد چرا كه ممكن است مشكل ديگري نظير سوراخ شدن لوله به مشكلات شما اضافه شود.

 

·         اگر توالت سنتي يا ايراني باشد، در نظر داشته باشيد كه فاصله قسمت تحتاني سيفون آن تا كف سرويس بهداشتي بين ۳۰ تا ۶۰ سانتيمتر است. اين مساله را در نظر داشته باشيد و طول وسيله اي كه براي خارج كردن شي از توالت، انتخاب مي كنيد، از اين مقدار كمتر نباشد.

 

·         در برخي موارد هم استفاده از آهن ربا مي تواند كارساز باشد.

 

عمده اجسامي كه افتادن آنها در لوله بسيار مرسوم است و افراد بيشتر تماس مي گيرند، موارد ذيل است:
 

افتادن صابون در توالت فرنگي

افتادن صابون در دستشويي ايراني

افتادن مهر در توالت

افتادن سكه در دستشويي

افتادن دعا در دستشويي

افتادن خمير دندان در توالت

افتادن كرم در توالت

افتادن لوازم آرايشي در توالت

افتادن دستگيره در در چاه توالت

افتادن سوييچ و كليد در توالت

افتادن درب اسپري و شامپو در چاه توالت

افتادن ژيلت در توالت

 

4 روش فوري براي درآوردن اشيا از توالت
 

درآوردن شي از لوله به وسيله دست
 

اولين و پيش پاافتاده ترين روشي كه به فكر همه مي رسد اين است كه دستشان را داخل لوله كنند و شي را خارج كنند. اما همين مساله ساده مي تواند به يك خطر جاني براي شما پيش بيايد. قابل از اينكه بخواهيد اين كار را انجام دهيد، ارتفاع و قطر لوله اي كه شي در داخل آن افتاده است را بررسي كنيد و آن را با سايز دست خود مقايسه كنيد. در مواردي كه ارتفاع لوله بيشتر از 30 سانت باشد،  توصيه اكيد مي كنيم كه دستتان را داخل لوله نكنيد چون در اين صورت براي اينكه بتوانيد به جسم افتاده در لوله دست پيدا كنيد، مجبور مي شويد دست خود را تا آرنج داخل لوله كنيد و اگر دست شما چاق هم باشد، به احتمال زياد دستتان در لوله گير مي كند و موجب آسيب و ورم دستتان مي شود. پس از اينكه ارتفاع و قطر لوله را سنجيديد، يك دستكش بپوشيد و دستتان را تا سيفون داخل لوله كنيد و فقط حواستان باشد كه شي را به سمت چاه هدايت نكنيد كه از دسترس خارج شود. اگر شي را پيدا كرديد آن را خارج كنيد و به خوبي ضدعفون كنيد. 

درآوردن شي از لوله به وسيله قلاب


 

وسيله اي به نام چنگك وجود دارد كه جزو تجهيزات سيار شركت هاي لوله بازكني صادقيه است كه براي خارج كردن اشيا از لوله بسيار كاربرد دارد. اما اگر فكر مي كنيد خودتان مي توانيد اين كار را انجام دهيد و چنگك نداريد، از يك آويز فلزي لباس كمك بگيريد و و آن را به كمك انبردست صاف كنيد و سر آن را به شكل قلاب خم كنيد. با احتياط قلاب را داخل لوله حركت دهيد و سعي كنيد مثل ماهي، شي را با قلاب به سمت بيرون از لوله بكشيد.

 

درآوردن اشيا از توالت با جارو برقي
 

يكي از كاربردي ترين وسيله هايي كه در اينگونه مواقع مي تواند به كمك شما بيايد، جاروبرقي هايي است كه به دكمه تر و خشك يا آب و خاك مجهز باشد. به كمك اين جاروبرقي مي توانيد تمامي آنچه كه در داخل لوله وجود دارد را به داخل كيسه جارو بكشيد. زماني كه مطمئن شديد داخل لوله چيزي باقي نمانده است، كيسه جارو را در فضايي نظير حمام خالي كنيد و به دنبال شي گمشده خود باشيد. شايد يكي از مطمئن ترين روش ها براي خارج كردن اجسام از داخل لوله، همين روش جاروبرقي باشد.

 
خارج كردن شي افتاده در دستشويي با بلند كردن توالت فرنگي
 

گاهي هم شي نظير سوئيچ، انگشتر، سنجاق سينه و يا هر شي ديگر داخل لوله توالت فرنگي مي افتد. در اينگونه مواقع به احتمال زياد، در قسمت زانويي كه در زير كاسه توالت فرنگي قرار دارد، گير مي كند. براي اينكار هم مي توانيد خودتان به وسيله كاردك، چسب اطراف كاسه توالت فرنگي را بتراشيد و با احتياط كاسه توالت را بلند كرده و در جاي ديگري بگذاريد. حال با خيال راحت لوله را بررسي كنيد و با دست، قلاب يا جاروبرقي سعي كنيد كه شي افتاده در لوله را خارج كنيد. در مرحله بعد كاسه توالت فرنگي را مجدد به سرجاي خود برگردانيد و دور آن را چسب مخصوص بزنيد.

 

تماس با لوله بازكني صادقيه براي خارج كردن شي از لوله
 

اما اگر لوله را بررسي كرديد و ديديد كه با هيچ يك از اين روش ها نمي توانيد شي افتاده در توالت يا لوله فاضلاب را خارج كنيد، پيشنهاد مي كنم همان ابتدا با يكي از شماره هاي شركت، تماس بگيريد و از آنها بخواهيد كه به كمك شما بيايند.

 

 

 

 

 

 


برچسب‌ها: لوله بازكني،درآوردن طلا از توالت،لوله بازكني فوري،

بازدید:

چاه بست توالت چيست؟

يكي از موارد پر تكرار كه در بسياري از خانه ها مردم با آن سر و كله مي زنند، مبارزه با سوسك و حشرات موذي ديگري است كه از چاه، لوله توالت و لوله حمام خارج مي شوند. اين مساله به خصوص براي خانم هاي خانه بسيار عذاب آور و چندشناك است. به همين دليل در اين مقاله تصميم گرفتيم در خصوص نصب چاه بست، به عنوان يكي از راه كارهايي كه مي توان از خروج سوسك از لوله توالت، جلوگيري كرد بپردازيم. پس پيشنهاد مي كنيم اگر شما هم با اين مشكل مواجه هستيد، اين مقاله را تا پايان دنبال كنيد اگر هم نياز به مشاوره تلفني داريد، با شماره لوله بازكني فوري تماس بگيريد.

چاه بست توالت چيست؟

 

چاه بست، يك قطعه پلاستيكي به شكل گرد است كه بر روي گلوگاه ورودي لوله توالت نصب مي شود. حتماً در بسياري از توالت هاي سنتي چاه بست را ديده ايد و به دليل نوع كاربرد و شكل آن، مي دانيد كه فقط در توالت هاي سنتي قابل نصب است و در توالت فرنگي كاربردي ندارد. در توالت فرنگي تنها چيزي كه مي توان بر روي سنگ توالت قرار داد همان درپوش آن است. با توجه به انواع سنگ توالت، دو نوع چاه بست وجود دارد كه به چاه بست توالت كوتاه و چاه بست معمولي معروف هستند.

كاربرد چاه بست توالت چيست؟

 

درپوش چاه توالت يا چاه بست شايد به نظر ساده بيايد، ولي يكي از كاربردي ترين قطعات در توالت هاي سنتي است كه از افتادن اجسام در لوله توالت، خروج بوي بد از لوله، خروج سوسك و حشرات موذي از لوله جلوگيري مي كند. البته امروزه به دليل استفاده فراوان از چاه بست، انواع مختلفي از چاه بست در جنس هاي ژله اي، فلزي، وزنه اي و غيره در بازار وجود دارد.

جلوگيري از انتشار بوي بد فاضلاب
معمولاً تخمير فضولات موجود در لوله توالت، منجر به انتشار گازهاي بدبو و گاهاً سمي مي شود. اين گازها بنا به قوانين فيزيك به سمت بالا حركت مي كنند و وقتي به آب موجود در سيفون مي رسند با آب تركيب مي شوند. خب مشخص است كه اين كنش و واكنش هاي شيميايي منجر به بدبو شدن آب سيفون مي شود كه خود عاملي براي بوي بد توالت است. در اين گونه مواقع با نصب چاه بست، از انتشار بوي بد فاضلاب جلوگيري كرد.
اگر توالت ساختمان شما از نوع توالت فرنگي است، نگران نباشيد و با بستن درب سنگ توالت، مي توانيد از انتشار بو در فضا جلوگيري كنيد.

جلوگيري از افتادن اشيا به داخل چاه فاضلاب
توالت هاي ايراني، با توجه به ساختاري كه دارند، دهانه بزرگي دارند كه اگر شي يا جسمي در داخل توالت، بيوفتد، به راحتي از گلوگاه توالت رد مي شود و به داخل لوله توالت مي افتد. در اين گونه مواقع، علاوه بر ناراحتي كه از افتادن وسيله در توالت به وجود مي آيد، منجر به گرفتگي لوله توالت هم مي شود. همين مساله يكي از بهانه هاي افراد براي تماس با شعبات تخليه چاه مي شود تا شي را از لوله توالت، خارج كنند. بماند كه اين كار چه دردسرهايي مي تواند به دنبال داشته باشد. بنابراين با نصب چاه بست مي توان از افتادن اشيا در لوله توالت جلوگيري كرد.
چاه بست علاوه بر كوچك كردن قطر گلوگاه ورودي لوله توالت، از افتادن اشيا سبك و گرفتن ضرب سقوط اجسام در لوله توالت، جلوگيري مي كند. براي نصب چاه بست نياز به تخصص خاصي نيست و مي توان به راحتي آن را بر روي توالت سنتي، نصب كرد.
در توالت هاي فرنگي به دليل نبود چاه بست، اگر شي خاصي در داخل سنگ توالت فرنگي بيوفتد به موقع دست به كار شويد و از فشردن دكمه فلاش تانك خودداري كنيد زيرا با يك حركت شتابزده شايد براي هميشه شي و وسيله خود را از دست بدهيد.

جلوگيري از ورود سوسك ها و حيوانات موذي
مشخص است كه چاه فاضلاب محل تجمع سوسك و حشرات موذي ديگري است كه اگر راهي به سمت خارج از چاه داشته باشند، از ورود به محل درنگ نمي كنند و آسايش اهالي خانه را سلب مي كنند. اين مساله حاد از نظر خانم ها ي خانه را مي توان با نصب چاه بست مناسب رفع كرد. شايد يكي از دلايلي كه باعث شده چاه بست را به عنوان چاه بست سوسك بشناسند، كاربرد آن در جلوگيري از ورود سوسك به فضاي سرويس بهداشتي است. 

آموزش نصب چاه بست توالت

 

نصب چاه بست بسيار ساده است و نيازي نيست كه از سرويسكاران لوله بازكني  در اين زمينه كمك بگيريد. فقط كافيست كه از يك وسيله مثل قلاب كمك بگيريد، چاه بست قديمي را از سمت لبه ها به سمت بالا بكشيد، چاه بست جديد را با توجه به مدل آن اگر دو درب باشد، طوري قرار دهيد كه به سمت چپ و راست باز شود و اگر تك درب باشد، بايد درب چاه به سمت عقب باز شود.

انواع چاه بست
چاه بست ها با توجه به شكل ظاهري، دايره اي و بيضي شكل هستند. در سنگ توالت هايي كه دهانه چاه آنها بيضي است، از چاه بست توالت بيضي شكل استفاده مي شود و در جاهايي كه نياز به نصب چاه بست كوتاه باشد، از چاه بست هاي كوتاه مي توانيد استفاده كنيد، چاه بست هاي كوتاه يك مشكل دارند و آن اين است كه درب آنها به طور كامل باز نمي شود.
بنابراين چاه بست ها با توجه به مدل دريچه آنها به دو نوع كلي تقسيم مي شوند.

چاه بست تك دريچه اي
اين چاه بست همانطور كه از اسم آن مشخص است، يك در دارند و به هنگام استفاده كل دريچه باز مي شود. البته معايبي هم دارند كه مي توان به موارد ذيل اشاره كرد.
از آنجاييكه فنر اين چاه بست، بايد كل وزن يك دريچه و باز و بسته شدن هاي آن را تحمل كند، خيلي زودتر خراب مي شوند.
ممكن است سوسك هاي بزرگتر، به دريچه چاه بست بچسبند و خود را از آن عبور دهند و به فضاي سرويس بهداشتي راه پيدا كنند.

چاه بست دو دريچه اي
اين مدل همانطور كه از اسم آن هم مشخص است، از دو دريچه تشكيل شده است كه از طرفين به لولا وصل هستند و هنگام باز و بسته شدن، از وسط به طرفين باز مي شوند. اين نوع از چاه بست ها از چاه بست هاي تك دريچه اي بهتر هستند و توصيه مي شود از آنها استفاده شود. از نظر جنس و مواد ساخت هم، چاه بستي بهتر است كه از فنر مقاوم و پلاستيك براق تري ساخته شده است.

چند نكته در خصوص چاه بست

نصب چاه بست يكي از عوامل جلوگيري از گرفتگي لوله ها است كه ما در لوله بازكني ستارخان نيز هميشه به استفاده از آنها توصيه مي كنيم.
همانطور كه در طول مقاله هم توضيح داده شد براي توالت فرنگي چاه بستي وجود ندارد و درب توالت فرنگي همان پوششي است كه تا حدودي مي تواند از خروج بوي بد و گازهاي سمي جلوگيري كند.
براي سنگ توالت هاي بيضي، به هيچ عنوان از چاه بست دايره اي استفاده نكنيد چون در اين صورت از كناره ها باز مي ماند و كل عملكرد چاه بست مختل مي شود.
چاه بست ها را بايد هر چند وقت يكبار عوض كرد؛ چرا كه جرم و كثيفي اطراف آن ها را مي گيرد و خود منشأ بوي نامطبوع مي شود.


برچسب‌ها: لوله بازكني ارزان،لوله بازكني فوري،لوله بازكني،لوله بازكني تهران،

بازدید:

[ ۱ ]