چگونه می توان لوله یخ زده را باز کرد

عمده مشکلاتی که برای لوله های آب و فاضلاب ممکن است اتفاق بیوفتد، گرفتگی لوله فاضلاب، یخ زدن لوله ها در زمستان و افتادن شی در لوله توالت و لوله تخلیه است که با روش های درآوردن اشیا از لوله توالت قبلاً آشنا شده ایم.

بهترین راه برای مقابله با یخ زدگی لوله ها در وهله اول جلوگیری از آنهاست.

اما اگر اتفاق غیرقابل تصوری رخ دهد، باید سریع عمل کنید تا آسیب و هزینه تعمیرات را به حداقل برسانید.

چرا لوله های یخ زده می ترکند؟

 اما وقتی این کار را انجام می‌دهیم، به این دلیل است که آب در هنگام یخ زدن منبسط می‌شود و فشار قابل توجهی بر لوله‌های لوله‌کشی تسلیم‌ناپذیر اضافه می‌کند. این فشار می تواند باعث نشتی کوچک در محل اتصال یا ترک در طول لوله شود و جریان کامل آب را در داخل خانه شما آزاد کند.

خسارت آب ناشی از ترکیدگی لوله ها یکی از رایج ترین دعاوی بیمه صاحبان خانه است که میانگین هزینه خسارت آن حدود 10900 دلار است.

نحوه شناسایی لوله های یخ زده

یک خط آب پوشیده از یخبندان (یا برآمده مانند یک پیتون خوب تغذیه شده) نشانه خوبی از یخ زدگی آن است، اما همه لوله های لوله کشی قابل مشاهده نیستند.

اگر شیرهای آب شما جاری نمی‌شوند و توالت‌های شما پس از شستشو دوباره پر نمی‌شوند، این نشانه خوبی است که لوله‌های شما یخ زده‌اند.

چگونه یک لوله یخ زده را ذوب کنیم

قبل از انجام هر کاری، آب آن بخش لوله کشی (یا کل خانه را اگر تنها گزینه است) قطع کنید زیرا مشکل واقعی پس از آب شدن شروع می شود. این به این دلیل است که آب یخ زده ممکن است به عنوان یک پلاگین عمل کند و از ریختن آب از شکاف های لوله های شما جلوگیری کند. وقتی آن دوشاخه ذوب می شود، آب به بیرون فوران می کند. این ایده خوبی است که در صورت نشتی لوله کشی، با یک دستشویی، سطل و حوله آماده باشید.

تجربه ثابت می کند: «این لوله های یخ زده نیستند که واقعاً تلفن لوله کش ها را به صدا در می آورند. "این لوله های ذوب هستند که نشت می کنند و آب را پس از یخ زدن سخت بیرون می دهند.

برای آب کردن طول لوله یخ زده، از بخاری، لامپ حرارتی یا سشوار استفاده کنید. بسته بندی لوله های انجماد با نوار حرارتی با کنترل ترموستاتیک نیز یک راه موثر برای آب کردن سریع یک نقطه مشکل است.

لوله ها را با استفاده از مشعل پروپان ذوب نکنید، که خطر آتش سوزی دارد.

در صورت ترکیدن لوله چه باید کرد

اولین کاری که باید انجام دهید این است که منبع اصلی آب را ببندید تا سیل به حداقل برسد. بعد، با لوله کش خود تماس بگیرید.

فوراً با برداشتن آب تا حد ممکن با استفاده از موپ، اسفنج، حوله و جاروبرقی مرطوب/خشک کنید. برای به حداقل رساندن کپک و سایر مشکلات مربوط به رطوبت، یک رطوبت گیر را در فضا اجرا کنید تا زمانی که بسیار خشک شود.

چگونه لوله های یخ زده را تعمیر کنیم

اگر شما یک متخصص DIY با تجربه نیستید، بهتر است این کار را به یک حرفه ای موکول کنید. با این حال، اگر در کار تعمیر و نگهداری خانه تجربه دارید، راه‌حل‌های سریعی وجود دارد که می‌توانید آنها را امتحان کنید. اگر خودتان سعی می کنید لوله های یخ زده را آب کنید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • شیر آب را باز نگه دارید در طول فرآیند ذوب آب و بخار ایجاد می شود و لوله های شما برای تخلیه آن نیاز به یک دهانه دارند. باز نگه داشتن شیر آب همچنین باعث می شود که آب در حال حرکت از طریق لوله عبور کند که فرآیند ذوب را تسریع می کند.
  • حرارت را به قسمتی از لوله که یخ زده است اعمال کنید. این کار را می توان با پیچاندن یک پد گرمایش الکترونیکی دور لوله، گرم کردن ناحیه با سشوار یا هر دو انجام داد. اگر یکی از این موارد را ندارید، استفاده از حوله های خیس شده در آب داغ نیز کمک کننده خواهد بود. به یاد داشته باشید، این یک تعمیر موقت است و برای جلوگیری از آتش سوزی نباید پد گرمایشی را بدون مراقبت رها کنید.
  • بدانید چه کاری را نباید انجام دهید. هرگز از دمنده، بخاری های پروپان یا نفت سفید، اجاق گاز زغالی یا هر وسیله شعله باز دیگر برای آب کردن لوله های یخ زده خود استفاده نکنید. این یک خطر آتش سوزی شدید است. همچنین باید از استفاده از بخاری فضایی خودداری کنید، مگر اینکه مطمئن باشید منطقه از مواد قابل اشتعال پاک است. باز هم، هرگز بخاری فضا را بدون مراقبت رها نکنید.
  • حرارت را تا زمانی که جریان آب به حالت عادی بازگردد ادامه دهید. هنگامی که لوله را با موفقیت آب کردید، شیرهای آب دیگر را در خانه خود باز کنید تا لوله های آب یخ زده بیشتری را بررسی کنید.
  • اگر لوله های یخ زده در داخل دیوار بیرونی قرار دارند سریعا اقدام کنید. زمانی که باید با یک پیمانکار حرفه ای تماس بگیرید، این یک وضعیت جدی است، زیرا تعمیرات ممکن است شامل بریدن سوراخی در دیوار به سمت داخل خانه باشد تا لوله ها در معرض هوای گرمتر قرار گیرند.

چگونه از یخ زدگی لوله ها جلوگیری کنیم

در حالی که نمی توانیم آب و هوا را کنترل کنیم، کارهایی وجود دارد که می توانیم برای جلوگیری از یخ زدن لوله ها انجام دهیم. برای جلوگیری از یخ زدن لوله ها و ایجاد آسیب های عمده، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • آب را از لوله هایی که احتمال یخ زدن دارند تخلیه کنید. این شامل خطوط تامین آب استخر و آب پاش شما می شود.
  • هر شیلنگی را از بیرون خانه خود جدا کنید، شلنگ ها را تخلیه کنید و در گاراژ نگهداری کنید. مطمئن شوید که دریچه های داخلی تامین کننده این نقاط دسترسی در فضای باز را ببندید.
  • اطراف دریچه ها و وسایل روشنایی را عایق بندی کنید. این به جلوگیری از خروج گرما به اتاق زیر شیروانی کمک می کند.
  • هر گونه ترک دیوار را ببندید. حتماً به مناطق اطراف خطوط خدمات شهری توجه دقیق داشته باشید.
  • کابینت آشپزخانه اپن. این اجازه می دهد تا هوای گرم در اطراف لوله ها گردش کند.
  • برای محافظت از خطوط آب، درهای گاراژ را بسته نگه دارید.
  • اجازه دهید در سردترین روزها از شیرهای آب سرد آب سرد چکه کند. حرکت یخ زدن آب را سخت تر می کند.
  • ترموستات خود را در روز و شب در دمای یکسان نگه دارید. هرگز اجازه ندهید هنگام خروج از خانه، دمای آن به زیر 55 درجه فارنهایت برسد.
  • اطمینان حاصل کنید که آب بندی مناسب روی تمام درها و پنجره ها دارید.
  • یک لامپ 60 وات را در مناطقی که نگران یخ زدن لوله ها هستید قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که مواد قابل احتراق در نزدیکی لامپ وجود ندارد.

 


برچسب‌ها: لوله بازکنی،

بازدید:

[ ]